Regulamin Regionalnego Konkursu Fotograficznego dla Osób z Wadą Słuchu „Kiedy potrzebujesz pomocy policji”
1. Organizator
Organizatorem realizowanego w ramach projektu „Bezpieczni obywatele Świata Ciszy” Regionalnego Konkursu Fotograficznego dla Osób z Wadą Słuchu pod nazwą „Kiedy potrzebujesz pomocy policji”, dalej zwanym „Konkursem”, jest Oddział Zachodniopomorski Polskiego Związku Głuchych (OZ PZG) z siedzibą w Szczecinie, al. Woj. Polskiego 91/93, dalej zwany „Organizatorem”.
Konkurs organizowany jest na zasadach określonych regulaminem, dalej zwanym „Regulaminem”.
Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Organizatora: bosc.pzg.szczecin.pl/regulamin2.html
2. Uczestnicy
W Konkursie mogą wziąć udział osoby z wadą słuchu zamieszkałe na terenie województwa zachodniopomorskiego.
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się w Konkursie i posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności z symbolem 03-L lub § 26 pkt 1 lit. i.
Konkurs organizowany jest dla osób z wadą słuchu w dwóch grupach wiekowych: młodzież w wieku od 16 do 18 lat oraz osoby dorosłe powyżej 18 roku życia.
3. Temat konkursu
„Kiedy potrzebujesz pomocy policji”
4. Cel
Celem jest upowszechnienie w środowisku osób z wadą słuchu wiedzy na temat działań policji i możliwości uzyskania pomocy przez osoby pokrzywdzone przestępstwem.
5. Warunki przystąpienia do konkursu
Konkurs trwa od 07.04.2015 do 19.06.2015. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest:
- Rejestracja poprzez nadesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Organizatora bosc.pzg.szczecin.pl lub w Kołach Terenowych OZ PZG.
- Zaakceptowanie warunków uczestnictwa w Konkursie poprzez wypełnienie i podpisanie „Oświadczenia uczestnika konkursu” znajdującego się na końcu formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Organizatora bosc.pzg.szczecin.pl lub w Kołach Terenowych OZ PZG.
- Wymaganym do formularza zgłoszeniowego załącznikiem jest kserokopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności uczestnika z symbolem 03-L lub § 26 pkt 1 lit. i.
- Prace konkursowe może przesłać jedynie uczestnik, który spełni wszystkie powyższe warunki uczestnictwa.
- W Konkursie wezmą udział prace fotograficzne, które spełniają wymogi techniczne opisane w Regulaminie, nadesłane w terminie wskazanym przez Organizatora, tj. najpóźniej do dnia 19.06.2015 do godz. 12-ej. Prace nadesłane po terminie nie będą brane pod uwagę.
- Wysyłając pracę na Konkurs, uczestnik potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
6. Wymagania dotyczące prac konkursowych
Prace nadesłane na Konkurs muszą spełniać następujące warunki:
- muszą być zgodne z tematem konkursu;
- muszą być wykonane w 2015 roku na terenie województwa zachodniopomorskiego;
- prace fotograficzne muszą zostać nadesłane, jako pliki cyfrowe o wysokiej rozdzielczości w formacie JPG;
- każda praca musi mieć tytuł;
- wszystkie tak opisane pliki trzeba zapisać na płycie CD w folderze opatrzonym;
- imieniem i nazwiskiem autora;
- jeden uczestnik konkursu może nadesłać maksymalnie 3 prace.
7. Finał i rozstrzygnięcie konkursu
Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi do dnia 25.06.2015. Prace będą oceniane przez jury (artyści fotograficy oraz przedstawiciele Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie i OZ PZG). Do finału wejdą trzy najlepsze prace. Decyzja jury (komisji konkursowej) jest ostateczna.
Ogłoszenie wyników nastąpi w dniu 26.06.2015 na stronie internetowej Organizatora bosc.pzg.szczecin.pl. Informację o wynikach będzie można również otrzymać w Kołach Terenowych OZ PZG po dniu 26.06.2015.
Zwycięzcy konkursu zostaną powiadomieni o wygranej drogą e-mailową lub listem poleconym w ciągu 10 dni od daty rozstrzygnięcia Konkursu. Wiadomość zostanie wysłana na adres wskazany w formularzu zgłoszeniowym.
Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania nagrodzonych prac w kampaniach reklamowych i/lub materiałach reklamowych Organizatora bez obowiązku wynagrodzenia dla autora prac.
8. Wystawa i nagrody
Prace zwycięzców Konkursu zostaną pokazane na wystawach organizowanych w ramach realizacji projektu „ Bezpieczni obywatele Świata Ciszy”.
Uroczyste podsumowanie projektu oraz wręczenie nagród zwycięzcom konkursu odbędzie się 18.07.2015 w trakcie imprezy integracyjnej na „Różance”.
9. Postanowienia dodatkowe
Organizator nie zwraca żadnych kosztów związanych z uczestnictwem w Konkursie.
Odpowiedzialność za naruszenie praw osób trzecich do pracy nadesłanej na Konkurs w całości obciąża uczestnika Konkursu np. nie wolno bez zgody osoby, która jest na fotografii pokazać publicznie twarzy tej osoby, bo może podać do sądu i odpowiadać będzie ten, kto robił zdjęcie).
Nagrodzone i wyróżnione prace przechodzą na własność Organizatora. Uczestnik, zgłaszając się do konkursu oświadcza, iż przysługują mu wyłączne nieograniczone prawa autorskie do nadesłanych fotografii. Ponadto oświadcza, że wyraża zgodę na wielokrotne, nieodpłatne publikowanie nagrodzonych fotografii oraz opublikowanie jego imienia, nazwiska oraz miejscowości zamieszkania w materiałach promocyjnych związanych z konkursem, w wydawnictwach oraz na stronach internetowych Organizatora, a także na ich wykorzystywanie w celach promocyjnych i marketingowych, w szczególności na utrwalanie, modyfikowanie i zwielokrotnianie fotografii każdą techniką, w tym m. in. drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrową, audiowizualną, na jakichkolwiek nośnikach, bez ograniczeń, co do ilości i wielkości nakładu, oraz rozpowszechnianie fotografii poprzez publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w szczególności w sieciach komputerowych, Internecie oraz telefonach komórkowych.
10. Postanowienia końcowe
Organizator uprawniony jest do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu.
Przystąpienie do Konkursu jest dobrowolne.
Uczestnik Konkursu wyraża zgodę na zbieranie i przetwarzanie jego danych osobowych przez Organizatora na potrzeby Konkursu realizowanego w ramach projektu dofinansowanego z Funduszy FOG w ramach programu Obywatele dla Demokracji.
Uczestnicy Konkursu mają prawo do wglądu w swoje dane osobowe oraz do ich poprawiania.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują powszechne przepisy prawa, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2000 r., Nr 80, poz. 904 z późn. zm.).
Materiały do druku do pobrania:
- Plakat konkursowy,
- Ogłoszenia konkursowe,
- Regulamin,
- Karta zgłoszenia (mozna wypełnić elektroniczne).
Data: